אכילים

מדריך צריכת קנאביס באכילה – על הקו הדק שבין אופוריה לבין פאניקה

קנאביס לאכילה

השנה היא 2007, ובחודש מאי של שנה זו עולה סרטון ליוטיוב ש"פורם את האינטרנט". בסרטון שומעים הקלטה של שוטר אמריקאי המתקשר לתחנת משטרה ומבקש, בעצם מתחנן, שעמיתיו השוטרים יגיעו להציל אותו ואת אשתו כי הוא בטוח שהם עומדים למות בכל רגע. הבעל שאותו שומעים בהקלטה מספר למוקד 911 המשטרתי שהם אכלו "ספיישל בראוניז" (בראוניז מועשרים בקנאביס) מעשה ידיהם להתפאר, ומפציר שוב ושוב שיבואו להציל אותם כי הוא בטוח שהם מתים, פשוטו כמשמעו. או כפי שניסח זאת השוטר בעצמו: "I think we're dead, I really do".

כאשר המוקדנית שואלת מי הכין את ה"ספיישל בראוניז" עונה השוטר שהוא ואשתו, והוא לא מצליח לזכור כמה גרם קנאביס הם "דחפו" לקינוח. לאחר מכן, שואלת המוקדנית היכן אשתו והוא משיב שהיא שרועה על הרצפה בסלון, מתקשה לנשום. אך עם זאת, היא חיה.

עוד מציין השוטר המבוהל בהקלטה שהזמן עובר לו מאוד מאוד מאוד מאוד לאט ושהם כנראה אכלו את הבראוניז לפני כשעה וחצי. השיחה ממשיכה כמובן אבל כבר מהחלק הראשון והקצר אפשר ללמוד הרבה על הבעיות שעלולות להתעורר כאשר צורכים יותר מדי קנאביס באכילה.

בלבול, פרנויה, חשש ממוות (Near death experience), פאניקה, העדר תחושת זמן, אובדן קשר עם המציאות, קושי לנשום בצורה סדירה, מעין התעלפות, הזעת יתר, לעיתים בחילות וגם הקאות – הם סימני היכר ידועים הרווחים בקרב אנשים שצרכו יותר מדי קנאביס דרך מערכת העיכול.

האזינו לשיחת הטלפון של השוטר עם מוקדנית 911:

כדי שזה לא יקרה גם לכם, הכנו מדריך קצר אך מקיף לצריכת קנאביס באכילה. מדריך המבוסס על מחקר, ידע וניסיון של מומחים. אם תעקבו אחר ההמלצות אתם לא צפויים לחוות על בשרכם את שחוו השוטר ואשתו משיחת הטלפון (הספק עצובה ספק מצחיקה) לאחר שצרכו הרבה יותר מדי "ספיישל בראוניז".

נפתח בזה שנציין שאי ודאות היא מנת חלקו של כמעט כל צרכן חדש של קנאביס באכילה. אז דעו שאתם ממש לא לבד. רק בשנים האחרונות, עם התקדמות והתפשטות הלגליזציה של קנאביס ברחבי העולם, החלו לחקור נושא זה ולייצר סטנדרטים בטוחים לכל נושא מטעמי הקנאביס. סטנדרטים אלו הם אמינים והם עוזרים לנו להימנע הלכה למעשה ממנת יתר על כל התסמינים הרעים הנלווים לה, ומבטיחים לנו חוויה תרפויטית יעילה ואף מהנה.

אז כמה גרם כדאי לאכול?

אם נפזול לרגע לאחינו האמריקנים נראה שנושא צריכת הקנאביס דרך מערכת העיכול כבר די מוסדר. במדינות שבהן אושרה לגליזציה של קנאביס, יצרני מאכלי קנאביס מחויבים לציין על כל מוצר את כמות ה– THC וכמות ה– CBD על גבי האריזות במיליגרמים. המנה הנחשבת לסטנדרטית בארצות הברית היא – 10 מיליגרם. אולם אם מדובר בהתנסות ראשונית באכילת קנאביס או באנשים שהחומר עולה להם מהר לראש אזי מומלץ לצרוך כמחצית מזה, קרי: 5 מיליגרם.

הרעיון שעומד מאחורי ההנחיה הזו היא "לא לקפוץ מהר מדי למים העמוקים", כמו בלימודי שחייה, תחילה יש להתנסות במים הרדודים. אם זה לא מספיק, אין שום בעיה, תמיד אפשר לאכול עוד קצת מאוחר יותר, אבל תזכרו שקשה מאוד לבטל את התסמינים של אכילת יתר.

ברחבי העולם אפשר למצוא מאכלי קנאביס באינטרוולים הבאים: 5 מ"ל, 10 מ"ל, 20 מ"ל, 40 מ"ל, 80 מ"ל וכן 100 מ"ל. ייתכן וצרכני קנאביס רפואי יזדקקו למנה העולה על 10 מ"ל הסטנדרטיים, אך כדאי להגיע לזה בהדרגה ובמתינות, אחרי שלומדים להכיר את הסיבולת שלנו וכיצד הגוף שלנו מגיב. וכך לאט לאט לעלות במיליגרמים תוך למידה אינדיבידואלית אודות הכמות המתאימה לנו ביותר.

על "מיקרו-דוזינג" שמעתם?

מיקרו-דוזינג (=מינון קטן או מינון מיקרו) משמעו צריכה מאוד קטנה של תרופות וסמים שונים. דווקא רבים מצרכני הקנאביס הוותיקים והמנוסים בוחרים בשיטה זו לצריכת קנאביס באכילה, מאחר והיא מעניקה להם בדיוק את התחושה שהם מייחלים לה: שיפור במצב הרוח, חדות ויצירתיות. ויש גם לא מעט מטופלי קנאביס רפואי שמעדיפים שיטה זו כי היא חוסכת מהם את הסימפטומים הנלווים לצריכה מוגברת של קנאביס רפואי.

דע את עצמך

מומלץ, אפוא, להתחיל עם מינון נמוך, בוודאי אם זו לכם הפעם הראשונה או אם עבר זמן רב מהפעם האחרונה שצרכתם קנאביס. אם אתם יודעים שאתם לא זקוקים לכמות גדולה של קנאביס כדי לקבל את האפקט התרפויטי ואתם יודעים שכמות גדולה של קנאביס עלולה לגרום לכם לתופעות לוואי שליליות כגון סחרחורת, חרדות, פרנויה, אז קל וחומר שעליכם לאכול כמות קטנה.

חשוב גם לא להיכנע ללחץ חברתי, בוודאי אם אתם אוכלים קנאביס עם צרכנים מנוסים יותר מכם. כי צרכני קנאביס מנוסים לא רק עמידים יותר בפני תופעות הלוואי המיוחסות ל – THC הם גם צריכים לצרוך יותר גרמים באכילה כדי לזכות באפקט המיוחל.

עם אכילת קנאביס החיפזון מהשטן והסבלנות משתלמת

טוב בואו נודה על האמת, זה די קשה להמתין לאפקט כאשר מוצבים לפנינו מטעמי קנאביס מגרים ומעוררי תיאבון. קשה להתאפק ולא לאכול את כל המארז כאן ועכשיו. זה מונח לפנינו, ריבונו של עולם. מה, לא נאכל?

אז כמו בקלטת של השוטר שאכל קצת יותר מדי "ספיישל בראוניז", כך גם אנחנו יכולים לאבד את הספירה ולשכוח כמה אכלנו. ואם אוכלים יותר מדי אז אנחנו עלולים לסיים כמו השוטר: מבולבלים, פראנואידים, מעולפים וחרדים. זו דרך שלא כדאי לנסוע בה. יש לקחת מנה, להמתין לאפקט ולראות אם אתם נמצאים בשליטה או לא. חשוב להבין כי עם אכילת קנאביס גם המטבוליזם נכנס לפעולה, ולכל אחד יש את המטבוליזם הייחודי שלו. בגלל זה קשה מאוד לנבא מתי יורגש האפקט על כל אחד ואחת. זה יכול לקחת חצי שעה מרגע האכילה ועד שיורגש האפקט אצל אדם אחד ואצל אחרת זה יכול לקחת שעה וחצי.

לכן חשוב להמתין בסבלנות לתוצאות של המנה הראשונה לפני שמחליטים אם לקחת מנה נוספת. דעו, זה יכול לקחת אפילו שעתיים.

על בטן מלאה או ריקה?

אפקט אכילת הקנאביס משופע, מטבע הדברים, גם אם אתם ניגשים לצרוך את הקנאביס על בטן מלאה או ריקה והאם צרכתם אלכוהול. בעיקרון, צריכת קנאביס באכילה על בטן ריקה תזרז את ההשפעה. לכן אם הבטן שלכם ריקה, מומלץ לצרוך חצי מהכמות.

ומה באשר לאלכוהול? אם אתם צורכים קנאביס אחרי שתיית אלכוהול אז חשוב לדעת שהאלכוהול עלול להגביר את ריכוז ה – THC בדם באופן משמעותי וכתוצאה מכך להעצים את האפקט. לכן, אם שותים לפני צריכת קנאביס כדאי מאוד לאכול חצי מהכמות.

שיהיה בתאבון ולבריאות!

Free WordPress Themes, Free Android Games
אני רוצה מנוי למגזין הנהדר שלכם!

עקבו אחרינו